A

A

PARANG PANJANG
RM550
POS FREE







Sebilah parang lama sepanjang 37 inci setengah..panjang ni..tok beli dari johor..mengikut cerita owner yg menjual parang ini pada tok... parang ini pernah digunakan oleh salah seorang pengikut kyai salleh semasa menentang komunis..iaitu salah seorang ahli selempang merah..wallahuam..
jd kalau benar lah parang ini di gunakan pada masa itu umurnya mungkin sudah 70 tahun..sbb masa kebangkitan anak2 melayu dibawah bimbingan kyai salleh ialah pada tahun 1945.. itu mengikut
sejarah lah
parang ini tok tk cuci atau bacam lg..masih berkarat.mana2 sahabat yg berhajat dan nak suruh tok cuci boleh atau nak macam ni pun boleh..
kalau mengikut ilmu tok yg tk seberapa pandai ni bila di sentuh memang ada isi..mungkin juga isian yg pernah di masukkan pada waktu dahulu..wallahualam..hanya Allah jua lah yg maha mengetahui..

insyallah tok akan ajarkan ilmu ayat 4 yg pernah popular pada satu masa dulu..ayat parang terbang..jgn tanya tok pula..tok dh alami ke belum pengalaman mengunakan parang terbang..jawpan tok YA..tok pernah naik atas pokok sambil pegang parang lepas tu tok terjun turun sambil mengayakan aksi superman..hihihi jgn marah ye tok gurau..mana2 sahabat yg nak memiliki parang ni mahar tebusnya rm550..