A

A

TERAS POKOK PISANG GALO RM150





Ni tok nak buat sedikit perbandingan..antara teras kilo/ gemunggal dengan teras betik mana yg susah di temui..pastinya teras betik sukar di temui kerana batangnya sangat lembut berbanding dengan pokok gemunggal
Dan diantara teras betik dengan teras pisang mana yg lagi susah ditemui..pastinya teras pisang lg payah di temui..sbb apa???? Sbb pokok pisang ni berair lebih lembut lagi dari pokok betik dan bila semakin payah ditemui pastinya ia lebih berkhasiat dari yg mudah dijumpai..
adoii sebenarnya nak cari teras pokok pisang ni bukan sesuatu yg mudah..tok dapat sikit dari otai bahagian teras ni..tu pun masuk jumpa dia dipendalaman kawasan CIKU GUA MUSANG...tok tebus dengannya tapi dapat tak banyak pun..katanya teras itu sudah lama berada didlm simpanannya..kepunyaan arwah datuknya..turun kepada ayahnya dan kini kepada beliau..
Jadi utk berkongsi manafaat dari kejadian yg Allah ciptakan... tok nk mahar sebiji teras pisang sudah siap di canai dan 1 yg telah siap diikat dan boleh dipakai pada pinggang
Mahar tebus rm150 utk permata..

Maaflah mungkin maharnya agak keras sedikit kerana item ini sangat2 sukar ditemui..

Orang2 tua pernah bilang kalau ada teras pisang pakai lah..kerana ia boleh jadi pelimun dari kejahatan musuh..rezeki jadi basah tidak kering..org pandang jadi lembut hati..yang nak marah tak jadi marah.bg pakai kepada perempuan yg sukar mengandung insyallah cepat dapat zuriat.boleh dijadikan penyejuk didlm badan dgn meremdannya selama 30minit dgn air suam..ular tk masuk dekat tk berani masuk rumah.utk penyakit kayap juga insyallah mujarab..utk memudahakan ibu salin.pelaris niaga..
Pastinya setiap kejadian yang Allah ciptakan tiadalah ianya sia2