A

A

KERIS PICIT KIAM
SEPASANG RM1500














Keris PICIT INI diperolehi dari satu ritual permohonan dari alam ghaib, pada awal kehadiranya memang ternampak jelas kesan picit urat ibu pada bilahnya, namun lama-kelamaan kesan picit sedikit pudar namun masih ada lagi kesan urat jarinya bila diperhatikan betul betul (lihat pada gambar)

 Panjang keris picit ini 10cm keseluruhannya,berpamor miang, pada setiap bila terdapat 9 kesan picit iaitu 5 didepan dan 4 pada bahagian belakang bilah, Hadirnya sepasang jantan dan betina, yang jantan agak besar dan begis raut wajahnya, dan yang betina pula wajahnya sedikit kecil dan mempunyai rambut yang panjang dibelakangnya ( melalui lekukan besi).proses permohonanya juga agak berat
Kedua2 keris ini  mempunyai aura yang kuat,dan berkhodam alami,bila dipegang akan terasa renyutnya pada jari, terkadang terasa seperti aliran elektrik, mengikut firasat batin dari alam mistik kedua dua2 keris picit ini  KHODAMNYA mempunyai magis yang bagus dan Banyak keindahan tuahnya, Tuahnya terbahagi kepada beberapa bahagian iaitu
Tuah kesaktian,Tuah keselamatan,Tuah kekuasaan wibawa dan Tuah kerezekian.

1. Tuah Keselamatan.
Tuah yang akan memancar secara ghaib  dari keris ini kepada pemiliknya, yaitu untuk menjaga keselamatan si pemilik secara ghaib dari serangan / gangguan gaib atau orang-orang yang berniat jahat / mencelakakannya.

2. Tuah Kesaktian.
Keris yang memberikan tuah kesaktian, selain berguna untuk menjaga keselamatan si pemilik secara gaib dari serangan / gangguan gaib atau orang-orang yang berniat jahat / mencelakakannya, juga berguna untuk tujuan beradu kekuatan ghaib atau kesaktian, yaitu untuk menembus benteng pertahanan ghaib lawannya (perlindungan ghaib atau ilmu kebal lawan) atau untuk menyerang langsung secara fizik maupun secara ghaib. Penggunaan kekuatan ghaib keris akan diterangkan semasa penebusannya nanti

3. Tuah Kekuasaan dan Wibawa.
Keris yang memberikan tuah untuk kekuasaan dan wibawa, berguna untuk menaikkan darjah pemiliknya hingga dapat mencapai darjah yang tinggi, mengamankan posisinya dari persaingan dengki rakan sepejabat dan menjaga wibawanya di mata atasan maupun bawahan.

4. Tuah Kewibawaan.
Keris bertuah ini akan memberikan tuah untuk menjaga wibawa si pemilik di mata atasan maupun bawahan dan di mata orang-orang lain di sekitarnya. Tuah ini juga berguna untuk menjauhkan si pemilik dari fitnah yang akan menjatuhkan martabatnya.

5. Tuah Penundukan.
Tuah dari keris ini berguna untuk menundukkan lawan bicara, sehingga pembicaraan si pemilik keris tidak akan dibantah oleh orang yang mendengarkannya dan permintaan atau perintahnya kepada orang lain akan dituruti.

6. Tuah Pambungkam/pengunci
 Tuah dari keris picit ini memberikan tuah yang lebih ekstrim lagi, yaitu membungkam mulut lawan, perkataannya akan  didengari, apa yang diucap akan selalu diingati, patah patah bicaranya akan membuatkan pendengar merasa akur, teruja atau gerun



7. Tuah Kerezekian, dapat menarik rezeki dari emapt penjuru alam, dan rezeki akan datang tanpa disangka sangka

8. Tuah Kesuburan / Kemakmuran.
Keris yang bertuah kerejekian untuk kesuburan dan kemakmuran, sangat sesuai dimiliki oleh orang yang memiliki sumber pendapatan sendiri dari pertanian dan penternakan. Keris ini akan membantu memberikan aura yang baik untuk kesuburan tanah dan ternak juga menjauhkan dari serangan hama dan penyakit hewan dan tumbuhan.

9. Tuah Penglarisan.
Keris ini bertuah untuk pelarisan, sangat sesuai dimiliki oleh orang yang memiliki sumber pendapatan sendiri dari perdagangan, misalnya seorang peniaga / pengusaha.
Keris ini membantu memberikan aura yang membuat orang senang dengan pemiliknya, senang datang ke tempat usahanya (dan merasa betah) dan senang untuk melakukan transaksi bisnes dengannya.

9. Tuah Pengasihan.
Keris ini memberikan tuah pengasihan dan sesuai untuk dimiliki oleh sesiapa saja terutama adalah pedagang, karyawan dan pegawai yang penghasilannya berasal dari gaji / upah.
Keris ini akan memancarkan aura pengasihan, sehingga si pemilik akan dikasihi oleh orang lain di sekitarnya, oleh atasan ataupun bawahannya.


10. Tuah Karisma.
Keris ini memberikan tuah karisma dan sesuai untuk dimiliki oleh sesiapa saja. Keris ini akan memancarkan aura wibawa dan karisma, sehingga si pemilik akan dihormati dan dikasihi oleh orang lain dan di sekitarnya, oleh orang atasan maupun bawahannya. Bila berbicara atau berpidato, orang akan mendengarkan dengan rasa suka.

Mahar tebus sepasang rm1500
Akan dibekalkan cara penggunaan dan keadah penjagaannya nanti