A

A
KAYU TELAN BATU KILIR MEMERANG
rm399







Sekuat mana dan sekeras mana akhirnya tewas jua
Begitulah resam hidup didunia, janganlah kita sombong, jika kita merasa hebat ada lagi yang lebih hebat, jika kita merasa kuat ada lagi yang lebih kuat,
Batu yang ditelan kayu dan istimewanya lagi kayu ini dikilir memerang, orang tua cakap kayu ini  kalau diambil sedikit sebesar (seruas jari) dan diikatkan pada pinggang lalu dibawa bersetubuh fhuhhh berasap tenaga kelakiannya, wallahualam
Item yang penuh dengan sprit dan pengajaran bagi mereka yang berfikir
Terdapat banyak batu didlm kayu ni..boleh dilihat dari struturnya bahawa ianya adalah asli dan bukan buatan

Boleh dibuat berbagai2 item seperti permata cincin, butiran tasbih, gelang dan boleh dijuga dijadikan hiasan penyeri rumah
Tok maharkan rm399
Termasuk pos
Wasap tok untuk respon segera 0179119789
MINYAK PENGASIH CENUAI LAUT
rm90
termasuk pos




Mungkin ramai yang sudah maklum atau mungkin juga ada yang tidak tahu bahawa akar cenuai bukan saja terdapat di daratan namun Cenuai juga ada dilautan.
Untuk memperolehinya memanglah agak sukar kerana pokok cenuai ini sepersis karang laut.perbezaan cenuai laut dgn karang adalah pokok cenuai laut ia tetap lembut walaupun di jemur dibawah terik matahari namun berbeza dengan karang laut..karang laut akan keras bila dijemurkan.

Minyak cenuai yang tok maharkan ini sudah diolah secara semulajadi dan diisikan dengan ayat ayat daripada Kitab Al-Quran. Diperkuat dengan doa doa dan solat hajat
ianya tidak disertakan dengan ritual yang mengarut, hanya berserah dan memohon keizinan dari Allah semata mata semoga apa yg dihajati mendapat redo dan barokah dariNya
Menyentuh tentang Keampuhan dan Fadilatnya, ianya adalah Milik Allah jua serta tertakluk kepada Niat Hati si pemakai.

Tiada Pantang Larang dan Penggunaan Jin atau khadam.minyak ini adalah Usaha semata-mata.
Bagi alam mistik cenduai laut adalah satu anugerah alam yang diburu kerana dikatakan enegi auranya sangat ampuh..wallahualam
Bagi kaki pancing minyak ini juga boleh digunakan untuk memancing ikan dengan menyapu sedikit pada joran dan mata kail,

Buat pelaris kedai, pemanis diri, pengasih umum, pengerat kasih sayang, mendekatkan hati jauh dan supaya di rindui selalu menghilangkan stress dan berbagai lagi semuanya berkait rapat dengan kasih sayang

AWAS !!!!!
Jika pemakaian minyak cenuai ini disalah erti.. "Risikonya tanggung sendiri"
macam mana nak lariskan diri dengan minyak cenuai ini.."senyumlah selalu dengan iringan hati yang sejahtera" Tiada Kesalahan jika dibawa didalam Solat..kerana ianya tidak mengandungi bahan yang bernajis'

Kalau memakai Cenuai ini pula bermasam muka macam cuka serta hati yang tidak luhur...jangan dipersalahkan sesiapa..Renungi lah Diri Sendiri..Jika Hati Berbaur dengan Dengki, iri, aniaya dan berbagai lagi.

"Sesungguhnya, Allah menyukai orang-orang yang bersangka baik"..Kalau Allah dah Suka..pakai apa pun gerenti orang lain suka...Semut pun datang kat kita

Renungkan lah..Fahami dan Hayatilah erti kata "Cenuai"

Tok maharkan minyak saja. Pokoknya tok tak jual tp didalam minyak tu tok dah masukan sedikit pokok cenduai..semoga minyaknya tetap memberikan getaran enegi yang tidak berjauhan dari induknya

Maharnya rm90
2cc/2ml
Termasuk pos

Wasap tok kepada yang berhajat 0179119789
tak cuba tak tahu
BERTAP CINDAI




Ini bertap rare..nak dapat yang macam ni memang payah.dalam 1 bertap ada 6 kaler
Putih, kuning, merah, coklat, hitam dan emas
Biasa yang kita tengok bertap cindai cuma ada 2,3 kaler dalam 1 bertap
Yang ni 6 sekali gus bohh
Khasiat multi fungsi
Cara jaga mudah saja hanya spry dengan minyak

Tok nak lepas satu
Rm290 
Pos free
Serius wasap terus tok 0179119789
Siput Besi kuning Berajah.





Siput Besi Kuning berajah ini mempunyai Khasiat Insya Allah untuk membuat pemilik mempunyai kekuatan yang lebih, membangkitkan kekuatan batin, menguatkan stamina, menolak sihir, keselamatan/kekebalan ketika terdesak mengembalikan serangan santet pada penyerang, kebal dari guna guna, sangat bagus untuk perlindungan ghaib tempat berniaga dan kediaman .

Telah melalui proses ritual bagi memperkuatkan lagi isi batiannya.
Siput ini adalah jantan dan betina, yang jantan bila diconcang ianya berbunyi seolah2 terdapat satu lagi barangan didalamnya..yang betina tidak berbunyi bila di gongcang
melekat megnet 100%
Tok nak lepaskan sepasang sekali gus

Wasap tok jika berminat

0179119789

GELANG TERAS GEMUNGGAL HITAM
Rm150
Termasuk pos
Buatan tangan









tok nak maharkan satu gelang teras kayu gemunggal hitam..spises begini dikatakan agak sukar diperolehi
Terdapat banyak khasiat semulajadi yang Allah jadikan pada sifat terasgemunggal ini..diantara khasiat2 yang selalu diperkatakan orang ialah
Kebal Kulit..ketika terdesak
Kebal Asid
Kebal Luka
Penawar Racun
Penawar Bisa
Penggerun Bintang Buas & Berbisa
Anti-Sihir & Ilmu-Hitam
Penolak Santau
Keperkasaan Badan
Dan berbagai lagi khasiatnya yang lain..semuanya dengan izin Allah
Wsap tok item cuma tersedia 1 saja
0179119789
GRENTI POS


BERTAP/ SANGGUL BUNIAN








Kali ini Tok nak sembang sikit pasal BERTAP/BERTAT atau di panggil juga SANGGUL BUNIAN.
Ramai yang Tanya Tok  apakah Sanggul Bunian ni ? Adakah ianya sejenis ‘pet’? Cara penjagaan adakah seperti jaga kucing, kena belai, bagi makan, bawak jalan-jalan, kena bawa tidur sekali kah?
UMMH.. MACAMNI TOK KONGSIKAN SERBA SEDIKIT AKAN AKAN PERIHAL BERTAP/SANGGUL BUNIAN
Namun, apa yang Tok kongsikan disini adalah melalui pemerhatian, pengalaman dan penyelidikan tok sendiri yang berterusan selama bertahun-tahun.
Sanggul Bunian hanya terdapat di Negeri Kelantan/ negeri Cik siti Wan Kembang pun begitu ada juga terdapat di Negeri-negeri lain namun  mengikut pemerhatian ianya banyak ditemui di negeri Kelantan.
Melalui penelitian  mikroskop struktur Bertap tidak sama seperti rambut manusia.  Namun ianya  mempunyai bahan yang sama iaitu fiber, rambut manusia kelihatan bersisik sedangkan rambut Bertap  tiada sisik dan di dalam tiub urat Bertap ini adanya kandungan minyak yang tinggi.

Bagi peminat barangan mistik Bertap dipercayai adalah satu item yang berkait langsung dengan alam sebelah sebab itulah ianya dipanggil Sanggul Bunian,
Ia ditemui di dahan-dahan pokok atau diatas batu besar  yang terdapat di jeram atau di kawasan-kawasan bukit yang mana kawasan sekitarnya terdapat sungai, jeram atau air terjun.

Bukan semua orang yang boleh mendapatkan atau menemui Bertap ini, kerana untuk mencari atau menemui Bertap ini memerlukan seseorang yang berilmu dan mereka yang dapat berkomunikasi dengan alam sebelah.

Ada yang mengatakan bahawa Bertap ini adalah sejenis pokok parasit yang menjalar pada pokok lain. Tapi, bagi Tok fakta tersebut adalah tidak benar kerana biasanya pokok parasit akan merosakkan atau membahayakan  pokok lain. Tapi, berbeza dengan Bertap kerana pokok yang ditumpangi Bertap tidak akan rosak atau mati.

Pokok parasit yang menjalar tidak sama dengan Bertap kerana pokok parasit strukturnya agak keras dan mudah patah, berbeza pula dengan Bertap kerana ianya lembut dan tidak mudah patah.

Ada juga yang mengatakan Bertap adalah berasal dari  gulungan rambut manusia, namun tanggapan sedemekian agak meleset kerana Bertap bisa mengeluarkan anak  dengan mewujudkan pusaran pusaran baru sedangkan rambut manusia sama sekali tidak beranak melainkan ianya hanya panjang dan rambut manusia hanya tumbuh melalui kulit kepala manusia yang masih hidup saja.

Bertap mempunyai variasi warna asli bukan yang dicelup, iaitu hitam, kuning, cindai, keemasan, putih/uban, merah dan lain lain lagi, sedangkan rambut manusia tiada mempunyai variasi warna rambut yang sebegini , kuning keemasan dan merah 

Bertap tidak akan dihinggapi kutu, hama atau seranggga kecil yang lain, berbeza dengan  kulit binatang yang lain walaupun sudah kering  akan juga dihinggapi hama atau sewaktu dengannya, kalau tak percaya ambil kulit lembut yang masih ada bulu, keringkan dibawah sinaran cahaya matahari untuk beberapa hari, biar ia betul2 kering, dan simpan, bil;a musim berganti musim akan ada juga hama yang bersarang pada bulu-bulu binatang tersebut, namun berbeza dengan Bertap ini, walau bertahun menyimpannya tapi ianya tidak akan disarangi kutu atau hama, malah ia semakin subur.

Cara penjagannya amat mudah, letakkan didalam satu bekas atau bungkus ianya dengan kain  dan pastikan selalu disapu/spray minyak, tak kira lah minyak apa pun, ,minyak baby oil, minyak kelapa dara atau minyak kelapa, sebab bertap pun seperti rambut manusia juga ia akan subur bila selalu disapukan minyak
Biasanya bertap induk akan mengeluarkan anak dalam anggaran 5 hingga ke 12 biji
Semakin banyak terdapat anak maka semakin mahal harganya
Tanda tanda anak bertap sudah sampai waktu matangnya anak tersebut akan terjulur keluar sedikit didalam anggaran 1 inci  dari induknya maka pada waktu itu anak tersebut boleh ditarik dan disimpan

Cara guna pakainya
Yang kecil boleh lah disimpan didalam beg sandang/galas
Atau didalam dompet
Yang induk harus disimpan dikediaman

Adakah bertap menganggu kehidupan pemiliknya? 
bagi tok itu hanya lah propaganda.ianya sangat aman dan tiada apa2 effek,

Keindahan bertap/sanggul bunian
Seperti juga barangan yang lain iaitu teras teras kayu, contohnya teras gemunggal yang dikatakan kebal asid cuka getah kepada pemakai,  seperti juga ,batu petir/meteor, buntat, geliga dan sebagainya yang mana mempunyai keindahan aura juga kelebihannya yang tersendiri begitulah juga dengan bertap ini, keindahannya  dikatakan berbeza dari segi warna

Bertap berwarna emas
Khusus untuk pelarisan, perniagaan, pengasihan, pesona diri, pengaruh kata, pengaruh fikiran, pemanis diri, pelembut hati, masyarakat menghoremati, senang didekati

Bertap warna kuning
Khasiatnya kepada junjung darjat
Kewibawaan, hormat masyarakat, kemulian dimata umum
Pengasih dan pelembut hati

Bertap kuning agak sukar ditemui kerana itu terkadang harganya mencecah 5k keatas
Bertap uban atau juga dipanggil nenek kebayan adalah bertap yang sangat diburu atau dicari kerana dari segi usianya bertap uban ini adalah daripada bertap yang tertua ataupun lama berbanding dengan bertap bertap yang lain

Bertap uban mempunyai khasiat yang amat unik, seperti perubatan dan berbagai lagi keindahnan, sangat baik bagi mereka yang sukar mendapatakan cahaya mata, beberapa kes sudah terbukti, dengan menyimpan bertap uban, mereka yang tidak mempunyai anak dikurniakan anak  tidak beberapa lama setelah memiliki bertap uban.

Bertap cindai
Kepada peminat bertap,  bertap cindai adalah yang harus dimiliki atau disimpan kerana bertap cindai ini dikatakan mempunyai aura yang saling melengkapi, lebih2 lagi bertap cindai yang mempunyai variasi warna yang pelbagai, emas, uban, merah, coklat, emas didalam 1 bertap

Bertap merah
Mempunyai pelbagai fungsi terutama untuk penarik kerezekian yang kuat
Dari segi pantang.. tiada pantang yang khusus Cuma kita sebagai makhluk seharusnya saling hormat menghormati antara satu sama lain

Sesungguhnya kejadian bertap ini adalah cukup misteri,jika ia parasit atau alga bermakna ia akan mati didalam beberapa waktu kiranya ia tiada induk untuk diparasitkan
Jadi apa yang tok nak simpulkan disini bertap adalah salah satu barangan misteri di alam melayu yang sehngga kita belum lagi terungkai
Apa2 pun ianya juga adalah makluk ciptaan ALLAH yang terlalu unik, bukan untuk disembah bukan untuk diimani atau bukan untuk dipuja, bagi yang melihat pada yang tersirat…yang hebat, yang luarbiasa  dan yang maha hidup, hanya lah ALLAH S.W.T
Aku hanyalah menumpang pada sifat  MAKNAWIYAH


Baik untuk kali ni tok nak maharkan induk putih yang mengandung anak 11
Boleh dikatakan bertap ini adalah yang agak rare,
Jom tebus sekarang rm1700
Posfree
Wasap tok 0179119789








LOKET MANI GAJAH
Rm138 satu
Termasuk pos






Tok canai 2 biji batu mani gajah merah dan putih..kali ni design bulat
Tok ikat dengan perak aloi dengan reka bentuk naga yg memeggang batu..ala2 dragon Ball gitu
Khusus untuk liontin saja..mana2 akak akak yang nk pakai tu boleh lah hubungi tok..item tersedia cuma 2 saja
Wsap tok 0179119789


Tasbih tulang unta
Rm140
Termasuk pos




Bersaiz kecil..senang dibawa 
Lengkap 99 biji
Tersedia hanya 1 saja
Wasap mai 0179119789





TALI PINGGANG KULIT KIJANG BERWAFAQ
rm90
Termasuk pos






sebagai wasilah atau ikhtiar pakaian diri 
khasiatnya yang tesirat hanya Allah saja yang maha mengetahui, namun wafaq wafaq yang terdapat pada tali pinggang ini adalah wafaq2 al kubro..yang mana diterima ilham /karomah kepada sheikh2 kyai dan ulama2 al hikmah pada zaman dahulu seperti sheikh iman ahmad ali al buni
wafaq2 ini banyak garab didalam beberapa kitab2 lama. Seperti buku Mujarobat al kubro, syamsul makrifat dan berbagai lagi..
Medium ini hanyalah ikhtiar untuk pagar diri dari khainat jahat manusia dan unsur2 sihir , pelaris niaga.penunduk, kewibawan, kasihan belas, pengubatan dan berbagai lagi.insyaallah
2 untuk dimaharkan
Berminat boleh wasap tok 0179119789
P/s sebagai menghormati akan kalimah2 yang terdapat pada talipinggang ini JANGANLAH DIBAWA MASUK KETANDAS



BADIK KECIL TEMBAGA
Rm130
Free postage





Wasilah sebagai pakaian diri..telah dibuat isian sebagai medium perubatan..penguat semangat diri. Pendinding diri dari sihir. Pembalik sihir..manpan pukau..pelaris niagaSenang dibawa.boleh disimpan didalam beg galas.100% tidak berkarat
Sarung dan ulu dari kemuning
Buatan tukang tempatan

Mahar rm130
Pos free
5 bilah tersedia
Wasap tok jika ingin memiliki
0179119789